Help us rebuild a cabin-cruiser! | Aidez à Reconstruire un Cabin-Cruiser!

Updates 0
No updates at the moment
The creator has not yet published any updates.
Hello everyone,
My partner and I share an incredible dream: to rebuild an old boat and then sail it around the world. This dream of the open sea and bringing a vessel back to life has been an integral part of his life for as long as I've known him, and now, it's a part of ours too. He's incredibly skilled with his hands and so dedicated, but let's be realistic, restoring a boat, especially one capable of circumnavigating the globe, costs a fortune. Far more than we could manage alone. That's why we're launching this appeal, hoping you can help us.
Imagine: a magnificent old cabin cruiser, brought back to life by our efforts, cutting through the waves on an epic journey across the oceans. It's not just about the boat; for us, it's about finally living this immense adventure we've always talked about, seeing the world in a way most people only dream of. This dream has been burning in him for years, and I'm so excited to help him – to help us – make it a reality.
Restoring an old boat like this is a colossal undertaking. We're talking about everything: repairing the hull (which is the body of the boat), overhauling the engine, fixing all the electrical systems, acquiring navigation equipment, ensuring the boat is super safe, and creating a living space on board. My partner has the skills, the dedication, and honestly, he'd put countless hours of work into it. But the cost of materials and all that specialized equipment? That's where we hit a snag.
To even begin this crazy adventure, we need to tackle the first major steps of the restoration. Any small contribution from you would go directly towards these initial and crucial parts. We have some cost estimates for this first phase:
Finding the Right Boat
We need a solid old cabin cruiser to start with. This will likely cost between CHF 5,000 and 15,000.
Initial Hull and Structural Repairs
This involves making sure the boat is sound, fixing major leaks, and getting it ready for serious work. Think fiberglass, resin, special sealants – probably CHF 8,000 to 20,000.
Engine and Mechanical Check
The heart of the boat needs to run reliably. This means checking the engine, making basic repairs, or even finding a replacement if necessary, along with fuel system checks. This could cost between CHF 10,000 and 25,000.
Basic Safety Equipment and Tools
We need essential tools to work on the boat safely, as well as basic safety gear. Approximately CHF 2,000 to 5,000.
Thank you so much for even considering supporting this crazy dream of ours. It means the world to us.
Bonjour à toutes et à tous,
Mon compagnon et moi avons un rêve incroyable : reconstruire un vieux bateau, puis faire le tour du monde à la voile. Ce rêve de grand large et de redonner vie à un navire fait partie intégrante de sa vie depuis aussi longtemps que je le connais, et maintenant, il fait aussi partie de la nôtre. Il est incroyablement doué de ses mains et tellement dévoué, mais soyons réalistes, restaurer un bateau, surtout un qui puisse faire le tour du globe, coûte une fortune. Bien plus que ce que nous pourrions gérer seuls. C'est pourquoi nous lançons cet appel, espérant que vous pourrez nous aider.
Imaginez : un magnifique vieux cabin-cruiser, ramené à la vie par nos efforts, fendant les vagues lors d'un voyage épique à travers les océans. Il ne s'agit pas seulement du bateau ; il s'agit pour nous de vivre enfin cette immense aventure dont nous avons toujours parlé, de voir le monde d'une manière dont la plupart des gens ne font que rêver. Ce rêve brûle en lui depuis des années, et je suis tellement excitée de l'aider – de nous aider – à le réaliser.
Restaurer un vieux bateau comme celui-ci est une entreprise colossale. Nous parlons de tout : réparer la coque (qui est le corps du bateau), réviser le moteur, régler toute l'électricité, acquérir du matériel de navigation, s'assurer que le bateau est super sûr, et créer un espace de vie à bord. Mon compagnon a les compétences, le dévouement, et honnêtement, il y consacrerait d'innombrables heures de travail. Mais le coût des matériaux et de tout cet équipement spécialisé ? C'est là que ça coince.
Pour même commencer cette aventure folle, nous devons nous attaquer aux premières grandes étapes de la restauration. Le moindre petit coup de pouce de votre part irait directement à ces parties initiales et cruciales. Nous avons quelques estimations de coûts pour cette première phase :
Trouver le bon bateau
Nous avons besoin d'un vieux cabin-cruiser solide pour commencer. Cela coûtera probablement entre 5 000 et 15 000 CHF.
Réparations initiales de la coque et de la structure
Il s'agit de s'assurer que le bateau est en bon état, de réparer les fuites majeures et de le préparer pour des travaux sérieux. Pensez fibre de verre, résine, mastics spéciaux – probablement 8 000 à 20 000 CHF.
Vérification du moteur et de la mécanique
Il faut que le cœur du bateau fonctionne de manière fiable. Cela signifie vérifier le moteur, faire des réparations de base, ou même trouver un remplacement si nécessaire, ainsi que des vérifications du système de carburant. Cela pourrait coûter entre 10 000 et 25 000 CHF.
Équipement de sécurité de base et outils
Nous avons besoin d'outils essentiels pour travailler sur le bateau en toute sécurité, ainsi que d'équipements de sécurité de base. Environ 2 000 à 5 000 CHF.
Merci infiniment d'avoir ne serait-ce que pensé à soutenir ce rêve fou qui est le nôtre. Cela représente énormément pour nous.
Updates 0
No updates at the moment
The creator has not yet published any updates.
Contributions 3
made a donation of 3.00 CHF
made a donation of 5.00 CHF
made a donation of 11.00 CHF
Make a donation
Contributions 3
made a donation of 3.00 CHF
made a donation of 5.00 CHF
made a donation of 11.00 CHF
Make a donation
How do I create my Happy Pot?
How do you share the Pot or invite your friends to join in?
What are the different ways of ending a Pot?
- Target date: Set an end date for your fundraising. Contributors can make donations up to this specific date. You can change this date at any time to extend your collection. This allows you to plan fundraising for events or projects with a fixed deadline.
- The Pot never ends: Keep your Pot open indefinitely, ideal for ongoing or long-term collections. Happy Pot adapts to your needs! This choice is particularly suitable for ongoing or long-term Pot raising, offering maximum flexibility for receiving donations at any time. You can request partial refunds of Pots collected at any time using your administration space, while keeping your Pot active.
Can I request several bank transfers without closing the Pot ?
How can I withdraw funds from my Pot?
- Log in to your account.
- Click on "My Pots".
- Select the desired Pot and click on "Request payment".
- Validate your identity by clicking on "Start verification" (this process only needs to be carried out once per account).
- Fill in your bank details.
- Click on "Request payment" .
- You will receive confirmation by e-mail and payment will be made within 1 to 5 working days, depending on your bank.
Last public Pot created

Soutien à la marche vers Gaza - délégation suisse

Dénoncer le génocide des enfants de Gaza n'est pas un crime !

Support the Waves of Freedom - Swiss coordination for the Global Movement to Gaza
